Idén is sikerrel folytatódott a KÉPES, azaz a Közösségi Értékteremtő Program Székesfehérváron. A vállalati szféra és az Önkormányzat összefogásának köszönhetően nyáron felújították a Tolnai utcai, a Belvárosi Brunszvik Teréz és a Felsővárosi Óvoda udvarát. A Tolnai oviban szeptember tizenkettedikén önkéntes napot tartottak a résztvevő vállalatok munkatársainak részvételével, akik a tereprendezésben vettek részt, szépítették, takarították az intézmény udvarát. Az újHÁZ Centrum országos építőanyag-kereskedelmi hálózat tagvállalata, az Etyeki Tüzép Kft. félmillió forint anyagi támogatással és önkéntes munkával csatlakozott a kezdeményezéshez.
A program kiemelt célja a szemléletformálás és a közösségi összefogás népszerűsítése, hogy minél többen csatlakozzanak az ilyen és ehhez hasonló összefogásokhoz. Az óvoda udvara teljesen átalakult. Épült új homokozó, csúszda, fából készült asztalokat és padokat telepítettek, lekezelték az összes meglévő játszóeszköz felületeit, építettek egy műfüves mini focipályát és kialakítottak egy 150 négyzetméteres térköves burkolatot, továbbá egy öntött gumiburkolatú játszófelületet. Ahol szükséges volt, oda gyöngykavicsot és virágföldet terítettek, végül tereprendezéssel, takarítással és a növények megmetszésével fejezték be a munkát.
„Nagyon jó volt azt látni, ahogy az emberek valódi lelkesedéssel fognak össze egy ténylegesen jó ügy érdekében, mindenki a maga módján segít, és az összefogásunkból létrejön egy egészen csodálatos végeredmény. Egyetlen mosoly nélküli arcot sem láttam” – mondta az önkéntes napon résztvevő Demkó István, az Etyeki Tüzép Kft. ügyfélszolgálati vezetője.
A Felsővárosi és a Belvárosi Brunszvik Teréz Óvodában hasonló felújítások zajlottak az udvarok biztonságossá és szebbé tétele érdekében. Az óvodaigazgatók, Oláhné Wágner Erika (Tolnai), Kovács Jánosné (Felsővárosi) és Zelenák Adrienn (Brunszvik) méltatták a munkálatokat, melyek hozzájárulnak a környezet komfortosabbá tételéhez, a gyerekek biztonságához és fejlődéséhez.
Az újHÁZ Centrum a társadalmi felelősségvállalás jegyében „Jót tenni jó” címmel indított kampányt 2016-ban. Az építőanyag-kereskedelmi vállalat célja, hogy felhívja a figyelmet: országos hálózata a lokálpatriotizmus és az emberségesség jegyében milyen jó ügyek mellé áll. Így kívánnak másokat is motiválni arra, hogy közösségük aktív tagjaként tisztelettel és segítő szándékkal forduljanak egymás felé.